خبری

آهنگ جدید رضا بهرام به نام هوای دل

متن آهنگ هوای دل رضا بهرام

عاشقم گناه من چه بود که عاشقم؟! بی هوا خدا چرا شکسته قایقم!♫!
ای ماه من از قلب شب نرو؛ رسیده جان من به لب نرو!!♫!
بیقرارتم بمانی اگر کنارتم نشانی از این دل خراب و خسته بگیر
در هوای تو دلم پر زد برای تو سراغی از این دل به گل نشسته بگیر!♫!

هوای دل ببین باران شده، شب است و ماه من پنهان شده

برای آسمان آرامشی بیا ببین دلم طوفان شده

به خواب من بیا آرامش، ببین چگونه نازت می کشم

بیقرارتم بمانی اگر کنارتم نشانی از این دل خراب و خسته بگیر

در هوای تو دلم پر زد برای تو سراغی از این دل به گل نشسته بگیر!♫!Musicdel | موزیکدل

 آهنگ جدید رضا بهرام به نام هوای دل


نويسنده : dara


هشدار: این 9 خطا علت تنگی نفس شما را از بین می‌برد

 

هر چیزی که دریچهی بینی را مسدود کند یا باعث فروپاشی آن در هنگام تنفس شود، میتواند منجر به مشکل تنفس بعد از جراحی بینی شود. شاید شما هم از فردی که بهتازگی جراحی بینی انجام داده عباراتی مشابه «کمک! دستگاههای قابل کاشت و درمانهای فرکانس رادیویی را میتوان در مطب برای درمان آسیب خفیف دیوارههای جانبی انجام داد و به این صورت از یک روش جراحی گسترده اجتناب کرد. روش اول: بر روی یک صندلی بنشینید و دست های خود را روی شکم قرار دهید. برخی از این تکنیکها میتوانند کاملاً پیشرفته باشند، بنابراین جراح متخصص با تشخیص صحیح به روش درمانی مناسب اقدام خواهد کرد. خوشبختانه، امروزه در عصری هستیم که درک بهتر و تکنیکهای جدیدی برای کاهش مشکلات تنفسی بعد از عمل زیبایی متخصص قلب در تهران بینی وجود دارد. در نظر داشته باشید که زمانی میتوانید در این زمینه به نتایج موفقیت آمیز دست یابید که به پزشک متخصص مراجعه کنید. باید دقت داشته باشید که در مدتی که پزشک تعیین کرده است با بینی نفس نکشید و عطسه نکنید چرا که در غیر این صورت بخیه ها دچار آسیب خواهند شد و خونریزی بینی شروع می شود در نتیجه عمل جراحی بینی شما به نتیجه مطلوبی نخواهد رسید. » را شنیده باشید!

اگر پزشک دليل تنگي نفستان را تشخيص داده، بکار بردن يکي از راهکارهايي که در بالا گفته شد ضرري برايتان ندارد. او برای بیماری شما دارو تجویز می کند و ممکن است توانبخشی ریوی را توصیه کند که به افراد مبتلا به شرایط مزمن کمک می کند تا با بهبود وضعیت تناسب اندام و آشنایی با نحوه ی کنترل علائم خود، کیفیت زندگی شان را تا حد زیادی بهبود بخشند. در صورتیکه جراح متخصص تجربهی کافی را در این امر نداشته باشد، ممکن است پرههای بینی را کوچکتر از حد استاندارد در نظر بگیرد. تنفس از بینی بعد از عمل بینی یکی از بزرگترین مشکلات بیماران است. بیماران دچار نارسایی دریچه میترال نسبت به تنگی دریچه میترال دیرتر به علت مشکلشان به پزشک مراجعه می کنند چون در نارسایی دریچه میترال تا وقتی LV نارسا نشده بیمار علامتی ندارد . دیسپنه (dyspnoea) یک نشانه شایع در سرطان پیشرفته است، و شیوع آن تا 70% بین بیماران در مراحل نهایی زندگی خود دیده میشود. در این حالت فرد دچار گرفتگی بینی میشود و احساس میکند که نمیتواند نفس بکشد. حالت دیگری نیز وجود دارد که به صورت حملات شبانه تنگی نفس خود رانشان میدهد. یکی از شایع ترین اختلالاتی که ممکن است برخی از افراد آن را به صورت موقتی و یا به صورت دائمی تجربه کنند تنگی نفس است که در وضعیت های جسمانی مختلف برای افراد اتفاق افتاده و در مواردی به آسانی قابل کنترل می باشد.

در هنگام عمل جراحی باید تناسب اعضای مختلف صورت مد نظر قرار گیرد. البته باید با پزشک مشورت شود. البته باید بررسی شود که این خونریزی غیرطبیعی نباشد. علائم ضعف و خستگی در نارسایی دریچه میترال مزمن نسبت به تنگی دریچه میترال بیشتر است ( در تنگی دریچه میترال علائم ضعف و خستگی در انتهای بیماری مشاهده می شود در حالی که در نارسایی دریچه میترال ضعف و خستگی به خاطرکاهش برون ده قلب آشکارتر است ) . قلب طی یک عملکرد جبرانی میزان پمپاژ خون به ریه و دیگر اندامها را افزایش میدهد. زیرا کوه گرفتگی به همراه بیماریهای درونی باعث فشار اضافه به قلب و سکته قلبی یا مغزی شود! ارتوپنه ای است که بیمار را از خواب بیدار می کند .معمولاً در نارسایی قلبی ویا COPD دیده می شود. ۰ تنگی نفس احساس ذهنی ( subiective )تنفس دشوار یا ناخوشایند است که مسیرعصبی مشخصی ندارد. در صورتی که آسم با راهکارهای پیشگیری کننده و یا درمانی کنترل نشود، ممکن است بر روی کیفیت زندگی افراد مبتلا تاثیر چشمگیری بگذارد و حتی در مواردی نیز کشنده باشد. در صورتی که جراح مهارت کافی را داشته باشد این مشکلات تنفسی نگران کننده نخواهند بود.

افراد مبتلا به سرطان گزارش میکنند که تنگی نفس با دیسترس روانی بیشتر و کیفیت ضعیفتر زندگی همراه است. سرپرست مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث استان مرکزی گفت: آلودگی هوا میتواند بخشی از علت تنگی نفس افراد تماسگیرنده با اورژانس استان به ویژه در شهرهای آلوده از جمله اراک و شازند باشد. سيستم هاي مختلفي براي اكسيژن رساني در دسترس هستند، ازجمله كپسول هاي قابل حمل كه مي توان آنها را به خارج از خانه نيز برد. انالاپریل نیز میزان بقاء را در HF شدید بهبود میبخشد. برای دیوارهای جانبی نیز چندین گزینه وجود دارد. بههمین دلیل، دیوارهی جانبی در هنگام تنفس طبیعی، تمایل به حرکت دارد و به سمت داخل قرار میگیرد. بعد از عمل جراحی بینی امکان دارد خون خشک شده داخل بینی باعث بسته شدن راه تنفس و تنگی نفس و گرفتگی بینی شود. اکسیژن دهی از طریق لوله ای نازک که به داخل بینی هدایت می شود یا از راه ماسکی که دهان و بینی را می پوشاند انجام می شود.

این در حالی است که اگر چسبندگی در دریچهی داخلی رخ داده باشد، باید پیوند غضروف انجام گیرد. بهعنوان مثال از سایر دلایلی که میتواند منجر به مشکل تنفسی بعد از عمل انحراف بینی شود میتوان به عفونت در سینوس، آلرژی، استفاده بیش از حد از اسپری بینی و مبتلاء شدن به سرماخوردگی یا آنفولانزا اشاره کرد. با کمی پرسوجو از افرادی که بینی خود را بهشکل عروسکی عمل کردهاند، خواهید دانست که بالابردن بیش از حد سر بینی همراه با کوچک کردن بیش از اندازهی پرهها میتواند نقش موثری در مشکل تنفسی بعد از جراحی بینی داشته باشد. ماده اصلی زردچوبه کورکومین است که خاصیتهای بسیاری در همین ماده مغذی وجود دارد. گزینههای زیادی برای اصلاح دریچهی بینی بهمنظور درمان تنگی نفس بعد از عمل بینی وجود دارد، اما مهمترین اصل در رفع مشکل تنفسی بعد از جراحی بینی، تشخیص درست توسط جراح پلاستیک است. همچنین تعداد زیادی از تکنیکهای جراحی مانند پیوند غضروف بهمنظور حمایت از دیوارههای جانبی وجود دارند که میتوان از آنها برای رفع مشکل تنفس بعد از عمل بینی استفاده کرد. دشوارترین قسمت دریچه بهمنظور تشخیص و رفع مشکل تنفسی بعد از عمل بینی «دیوارهی جانبی بینی» است. بعد از عمل لوزه فرد هذیون میگه..؟


نويسنده : dara


هنگ حامد همایون به نام عاشقانه

متن آهنگ حامد همایون عاشقانه

یه خیابون دوتا عاشق؛ یه هوای شاعرانه ی قشنگو!♫!
نم بارون؛ بزنه شلق شلق رو گونه هامون!♫!
بپیچه تو گوشِ کوچه، خنده هامون!♫!
برسه به گوشِ آسمون، صدامون!♫!
چه قشنگه؛ که بگیری دستمو نگام کنی و!♫!
یهویی یواشکی صدام کنیو!♫!
نفسم بشی و من برات بمیرم!♫!
بپرم دوباره دستاتو بگیرم!♫! بگم عاشقِ توام عزیزترینم!♫!
حالا من عاشقم یا تو؟ میبندی چشماتو

میگی فقط با تو؛ قشنگه دنیا
قدم بزن با من تو نم نم بارون؛ که مثلِ ما عاشق نمیشه پیدا!♫!
چشات مست و لبات خندون!♫!
دلت پاکه؛ مثِ بارون!♫!
ببین لیلی کنار تو؛ چه آرومه دلِ مجنون!♫!
حالا من عاشقم یا تو؟ میبندی چشماتو!♫!
میگی فقط با تو؛ قشنگه دنیا!♫!
قدم بزن با من تو نم نم بارون؛ که مثلِ ما عاشق نمیشه پیدا!♫!
حالا من عاشقم یا تو؟ میبندی چشماتو!♫!
میگی فقط با تو؛ قشنگه دنیا!♫!
قدم بزن با من تو نم نم بارون؛ که مثلِ ما عاشق نمیشه پیدا!♫!

 

https://musicdel.ir/single-tracks/57833/


نويسنده : dara


سمعک خوب چه ویژگی هایی دارد؟



خوب بودن محصول یک تعریف نسبی است و این در مورد سمعک نیز صدق می کند. به طور کلی سمعک خوب سمعکی است که تمامی معیارهای لازم برای درمان مشکل شنوایی شما را داشته باشد و توانایی تولید صدایی شفاف و بهینه را داشته باشد. اما با توجه به تعداد زیاد سمعک های موجود در بازار و تاثیر انواع کم شنوایی، لازم است مجموعه ای از معیارها در نظر گرفته شود و سمعک های مناسب دسته بندی شوند. سه طبقه بندی رایج سمعک ها عبارتند از سمعک های پایه، سمعک های برتر و سمعک های برتر.

3 دسته رایج سمعک

دسته بندی اولیه سمعک ها

دسته خوب سمعک

یک بخش سمعک عالی

بر این اساس می توان برندهای مختلف سمعک در دنیا را به این سه دسته کلی تقسیم کرد و بر این اساس هزینه سمعک را تخمین زد. از جمله برندهای معتبر دنیا در زمینه سمعک و سمعک می توان به سمعک زیمنس (Signia) آلمان، سمعک آتیکن دانمارک، سمعک استارکی و سمعک سونیک از آمریکا، سمعک Widex از دانمارک، فوناک اشاره کرد. سمعک و سمعک برنافون از سوئیس، یونیترون از کانادا، سمعک اینترتون از دانمارک و... جلب توجه کردند. همچنین، برای آشنایی با سمعک‌های مقرون‌به‌صرفه در برندها، سایر مقالات تهران سفیر را نیز بررسی کنید.

5 ویژگی اصلی دسته اصلی سمعک ها

این سمعک ها دارای پنج ویژگی اصلی هستند که در زیر به آنها اشاره می شود: 1- پردازش صدا به صورت آنالوگ یا دیجیتال انجام می شود. این سمعک دارای سوت لغو بازخورد یا سوت گوش است. این دستگاه های صوتی دارای دکمه هایی برای تنظیم برنامه و صدا هستند. این سمعک دارای مدار حذف نویز است و برای محیط های آرام و آرام مناسب است.

5 نشانه سمعک خوب

ویژگی های متمایز این سمعک ها به شرح زیر است: 1- پردازش صدا در آنها به صورت هوشمند و خودکار انجام می شود. 2- در اکثر محیط های شنیداری سیگنال های گفتاری تولید می کنند. 3- توانایی تولید صدای واضح در محیط شلوغ را دارند. 4- قابلیت استفاده از میکروفون جهت دار را دارند و 5- امکان کنترل سمعک از طریق نرم افزارهای موبایل از جمله نرم افزار سمعک اندروید وجود دارد.

کلمات پایانی:

یکی از نکات مهم برای خریداران سمعک برای اولین بار این است که تجویز سمعک فرآیند پیچیده ای است و در صورت خرید سمعک بدون مشورت با شنوایی شناس، افت شنوایی با کیفیت و سبک مورد توجه قرار نمی گیرد. با مشکلات آینده روبرو شود هزینه سمعک یکی از مواردی است که در دستورالعمل سمعک مناسب وجود دارد، زیرا در ابتدای کار انتخاب اشتباه، نادرست یا حتی درست یا خوب بودن درست است. . اگر سمعک تجویز نشود، مردم متضرر خواهند شد. . در بیمارستان شنوایی و شنوایی سفیر تهران، کلیه مراحل تشخیص، انتخاب و نصب سمعک توسط آقای دکتر انجام می شود. دکتر. ولدبی، متخصص در این زمینه. شعار ما "زمان زندگی را دست کم نگیرید" است. برای ارزیابی رایگان با کلینیک تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید.

برداشت شده از: https://payju.ir/content/مراکز-شنوایی-سنجی-و-سمعک-در-شیراز

 


نويسنده : dara


تست هوش مصنوعی SGE در گوگل آغاز شد


اگر توسعه دهنده یا سئو هستید یا به خاطر کاری که انجام می دهید به دنیای فناوری متصل هستید. حتماً در مورد هوش مصنوعی و توسعه آن یاد گرفته اید. یکی از سوالات متداول این است که آیا هوش مصنوعی می تواند جایگزین انسان شود؟ یا بر بسیاری از مشاغل تاثیر خواهد گذاشت؟ پاسخ به این سوال این نیست که می تواند جایگزین هوش انسانی شود، اخبار منتشر شده ثابت می کند که چنین نیست. از این منظر واضح است که می تواند ابزار مناسبی برای پیشبرد اهداف شخصی و تجاری باشد. باید گفت که تا پیشرفت چشمگیر هوش مصنوعی راه زیادی در پیش داریم. ممکن است از این زمان برای به روز رسانی اطلاعات شخصی و پیشرفت خود استفاده کنیم. در این مقاله به طور خلاصه در مورد هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کسب و کار و سئو و همچنین اخبار منتشر شده اخیر صحبت خواهیم کرد. بعد از این مقاله در سایت بلاگتون بمانید.

ویژگی جدید Google Search Generative Experience

اگر بخواهیم توضیح واضحی در مورد این ویژگی جدید گوگل بدهیم، ابتدا باید بررسی کنیم که موتور جستجوی گوگل واقعا چه می کند. اگر بخواهیم کارهایی که گوگل اخیرا انجام داده است را تحلیل کنیم، باید آن را به دو دسته تقسیم کنیم. یعنی از این به بعد البته دو نوع نتیجه جستجو خواهیم داشت. این بدان معناست که ما نتایج بومی SGE و نتایج مکالمه را خواهیم داشت و این به روز رسانی می تواند یک تجربه بسیار تمیز برای کاربران و مخاطبان Google باشد. در قسمت SGE از 5 تا 15 سایت به کاربر نمایش داده می شود و نتیجه در قسمت هوش مصنوعی به دو صورت چرخ فلک و ستونی قابل نمایش است. این چرخ و فلک همچنین پیشنهادات عکس، پادکست و ویدیو را علاوه بر صفحات وب سایت که معمولاً نمایش داده می شود، نمایش می دهد که ممکن است کاربر را به کلیک روی هر یک از آنها سوق دهد.

تست هوش مصنوعی SGE در گوگل راه اندازی شد

اکنون در فضای مجازی و سایت های خبری خبری مبنی بر راه اندازی Search Generative Experience در موتور جستجوی گوگل منتشر شده است. بدیهی است تعداد کمی از بینندگان با این موضوع مواجه خواهند شد و اتمام آن زمان زیادی می برد. صنعت فناوری آمریکا در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد که دسترسی به آزمایشگاه های جستجو اکنون امکان پذیر است، اگرچه در حال حاضر محدود است و به عنوان آزمایشی در موتور جستجوی گوگل راه اندازی شده است.

در کار این دپارتمان یعنی Google Search Labs، کاربران پس از پذیرش وارد لیست انتظار می شوند و فعلا معلوم نیست چه مدت در این لیست منتظر بمانند. جالب اینجاست که توانایی SGE به گونه ای است که پس از انجام جستجو یا پرسیدن سوال از مخاطب، نتایج آن در یک هوش مصنوعی موثر قرار می گیرد و جایگاه آن بالاتر از گوگل و به جای نمایش وب سایت های پرطرفدار که مستقیما پاسخ می دهند قرار می گیرد. کاربر را نشان می دهد.

به گفته The Verge، این فناوری را می توان بزرگترین پیشرفت تاریخ گوگل دانست و به گونه ای عمل می کند که تعامل کاربر و مخاطب با موتور جستجو را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

جالب است بدانید که این تغییرات می تواند تحول بزرگی در صنعت سئو ایجاد کند، زیرا به جای تمرکز بر سئو و بهینه سازی، وب سایت ها باید سعی کنند در نتایج هوش مصنوعی رتبه بندی کنند. ممکن است رتبه بندی در این نتایج دشوار باشد، اما فکر می کنیم بسیار پایدار خواهد بود و سایت را به هدف خود برای جذب مخاطب مناسب هدایت می کند.

البته، این پیشرفت‌های هوش مصنوعی یک کابوس برای سایت‌های خبری است، و دلیل دیگری وجود ندارد که ما به تغییر فکر کنیم جز اینکه مخاطبان پاسخی برای سؤالات خود پیدا نکنند و به صفحه اصلی گوگل مراجعه کنند. برخی از استراتژی های وب سایت و مدل های کسب و کار. بنابراین، ما فکر نمی کنیم که گوگل آنچه را که رویکرد مسئولانه می نامد کنار بگذارد و باید منتظر توسعه هوش مصنوعی باشیم.

مقاله کامل: https://blogten.ir/search-generative-experience/


نويسنده : dara


معرفی بهترین نرم افزارهای هواشناسی برای ویندوز، اندروید و iOS

بهترین نرم افزارهای هواشناسی چیست؟ هواشناسی چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟ این‌ها سوالاتی است که می‌خواهیم در این قسمت از مقاله جوان ایرانی به شما معرفی کنیم تا بتوانید بهتر از آن در جهت مدیریت قرارها، جلسات، پرورش محصول و حتی ترید کردن استفاده کنید. در این مقاله با ما باشید تا در انتها نیز چندین مورد از بهترین نرم افزارهای هواشناسی را در سیستم‌عامل‌های ویندوز اندروید و iOS برای شما کاربران معرفی کنیم.

هواشناسی
بر اساس واژه نامه‌ها، هواشناسی “علم اتمسفر و فشار هوا است که هم آب‌و‌هوا و هم اقلیم را در بر می‌گیرد. به وضعیت فیزیکی، شیمیایی و پویایی جو زمین (و سیارات) مربوط می‌شود و تعاملات بین جو زمین و سطح زیرین آن را پوشش می‌دهد.” این کلمه از یک واژه یونانی به معنی “بلند” یا “در هوا” گرفته شده است که بخشی از آن به معنی بحث، مطالعه و توضیح است. ارسطو از فیلسوفان یونانی اغلب با رساله Meteorologica (نوشته شده در 350 قبل از میلاد) به عنوان یکی از بنیانگذاران هواشناسی شناخته می‌شود که معمولاً به عنوان یکی از اولین تلاش‌ها برای درک جو زمین و چرخه آب است.

بسیاری از گفته‌ها و ضرب المثل‌های آب‌وهوایی که امروز از آنها استفاده ‌می‌کنیم به نوعی از همان علم اولیه هواشناسی اولیه نشات می‌گیرد. به لطف ابداعاتی در زمینه ارتباطات و مشاهده تکنیک‌هایی مانند تصاویر ماهواره‌ای و راداری، هواشناسان از توانایی مشاهده و ثبت شرایط آب‌و‌هوایی در نقاط خاصی از سطح زمین به توانایی تجزیه و تحلیل تغییرات گسترده در سیستم‌های آب‌و‌هوایی در سراسر جهان پیشرفت کرده اند. این امر ما را قادر ساخته است تا در درک خود از فرایندهای فیزیکی که آب‌و‌هوا را تعیین می‌کنند پیشرفت‌های عظیمی داشته باشیم و همراه با روش‌های محاسباتی مدرن، ما را به توسعه طیف وسیعی از مدل‌های عددی که در هسته اصلی پیش‌بینی‌های امروزی ما قرار دارند، سوق داده است. هواشناسان با ترکیب مدل‌های کلاس جهانی با انبوه دانش محلی و تجربی و شبکه مشاهدات گسترده، قادرند پیش بینی‌ها و هشدارهای هواشناسی را بر اساس نیاز افراد و سازمان‌ها تنظیم کنند. امروزه معمولا از نرم‌افزارهایی که داده‌های مختلفی از سراسر جهان به آن ارسال می‌شود، برای پیش‌بینی آب‌و‌هواهای مختلف استفاده می‌گردد. در ادامه با ما باشید تا به معرفی بهترین نرم افزارهای هواشناسی بپردازیم.

با این حال، همانطور که همه ما می دانیم همواره درجه‌ای از عدم قطعیت در مورد آب‌و‌هوا وجود دارد، و هواشناسی امروزی به همان اندازه به درک شرایط فعلی و چگونگی تحول آنها می‌پردازد. با این حال هواشناسان می‌توانند در مورد زمان و مکان باران‌های شدیدتر، احتمال شکسته شدن ابرها و دمای دقیقی که این باران می‌آورد، حدسیاتی داشته باشند و به همین دلیل آب‌و‌هوا موضوع مهمی برای همه انسان‌ها است.

هواشناسی چه کاربردهایی دارد؟
ممکن است از خود بپرسید چرا باید از بهترین نرم افزارهای هواشناسی استفاده کنیم و این نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها چه کاربردهایی برای ما دارند. موارد مختلفی برای کاربرد هواشناسی می‌توان بیان کرد که عبارتند از:

پیش‌بینی آب‌و‌هوا: بارزترین چهره عمومی علم هواشناسی در پیش‌بینی آب‌و‌هوا است. هر بار که اخبار را روشن می‌کنیم تا بفهمیم وضعیت آب‌و‌هوای امروز ما یا چند روز آینده چگونه خواهد بود‌، از یکی از رایج‌ترین کاربردهای هواشناسی استفاده می‌کنیم. این روش‌ها و ابزارهای علمی زیادی را برای پیش‌بینی وضعیت آب‌و‌هوا در یک ساعت، یک روز یا یک هفته آینده از طریق شاخص‌های جوی به کار می‌برد.
تجارت کالا: شاید یکی از شگفت انگیزترین روش‌های کاربرد هواشناسی در تجارت کالا باشد. تجارت سهام یکی از زمینه‌های تاثیرگذار هواشناسان است، به ویژه هنگامی که با محصولات کالایی مانند قهوه (تحت تأثیر شرایط نامساعد آب‌و‌هوایی) و سوخت (در زمستان‌های سرد غیر معمول بیشتر استفاده می‌کنیم) سروکار داشته باشند. این سازمان‌ها بر اساس پیش‌بینی طولانی مدت آب‌و‌هوا و نحوه برداشت محصول در یک سال از شرایط آب‌وهوایی استفاده می‌کنند.
هواشناسی هوانوردی: حتما شنیده‌اید که پرواز فلان مکان به خاطر شرایط آب‌و‌هوایی کنسل شد یا با تاخیر مواجه شده است. این بخش هواشناسی به پروازهای نظامی و تجاری و شرایط آب‌و‌هوایی در سطوح بالای جو می‌پردازد. حتی زمانی که آب‌و‌هوا در سطح زمین خوب است، به این معنی نیست که شرایط مشابهی در ارتفاع 30،000 فوت نیز وجود دارد. هواشناسی هوانوردی علمی کاربردی است که از آن برای تعیین ترافیک هوایی استفاده می‌شود.
هواشناسی کشاورزی: تعداد کمی از صنایع و مناطق زندگی ما به اندازه کشاورزی به تغییرات شرایط آب‌و‌هوایی وابسته هستند. محصولات غذایی و پوشاک برای زندگی و کسب‌و‌کار ضروری است و معیشتی را برای کسانی که محصول تولید می‌کنند فراهم می‌کند. هواشناسی تعیین می‌کند که کشاورزان چه زمانی باید بکارند، چه زمانی باید درو کنند و چه اقداماتی را باید برای حفاظت از محصولات در برابر هوای نامنظم انجام دهند. کشاورزان بایستی از بهترین نرم افزارهای هواشناسی در این رابطه استفاده کنند. آنها ممکن است نیاز به ملاحظاتی مانند کاهش یا مدیریت موثر آب در طول خشکسالی داشته باشند تا از خرابی محصول محافظت شود.
حال که با مقوله هواشناسی و کاربردهای آن آشنا شدید، می‌خواهیم چند مورد از بهترین نرم افزارهای هواشناسی را برای شما معرفی کنیم که قطعا می‌تواند در زندگی روزمره شما بسیار مفید باشد.

هواشناسی چه کاربردهایی دارد؟
بهترین نرم افزارهای هواشناسی برای سیستم عامل ویندوز
نرم‌افزارهای هواشناسی برای مطالعه و تجزیه و تحلیل داده‌های پیش‌بینی آب‌وهوا به کار می‌روند. برای مطالعه رویدادهای مختلف آب‌وهوایی با استفاده از این موارد، می‌توانید پارامترهای مختلف جوی را برای مکانی تجزیه و تحلیل کنید.

Meteonorm:
برنامه Meteonorm یکی از بسیار خوب برای هواشناسی است که قطعا نام آن را در لیست بهترین نرم‌ افزارهای هواشناسی برای سیستم عامل ویندوز خواهید دید؛ زیرا از به عنوان یکی از بهترین‌ها شناخته می‌شود و در عین حال استفاده از آن بسیار آسان است که روشی ساده برای انجام تجزیه و تحلیل‌ها ارائه می‌دهد. Meteonorm یک نرم افزار رایگان هواشناسی برای ویندوز است. این برنامه به هواشناسان اجازه می‌دهد به تاریخچه‌ای از هواشناسی و دما دسترسی داشته باشند. شما یک پایگاه داده موقعیت مکانی دریافت می‌کنید که با استفاده از آن می‌توانید در یک مکان خاص، هواشناسی را تجزیه و تحلیل کرده و پارامترهای مختلف هواشناسی را محاسبه و مطالعه کنید. این پارامترها شامل تشعشع، بارش، مدت زمان تابش آفتاب (وجود آفتاب)، دما و غیره است. در صورت تمایل نیز قادر خواهید بود یک مکان سفارشی برای انجام یک مطالعه هواشناسی اضافه کنید. این نرم افزار نسبتاً ساده است؛ زیرا باید مراحل گام به گام را که در رابط اصلی آن ذکر شده است انجام دهید. در ابتدا یک مکان را از پایگاه داده داخلی آن انتخاب کنید. تنظیمات واردات داده را ویراش کنید که اساساً شامل جهت صفحه، کدورت جوی، افق و … است. تنظیمات داده‌ها و محاسبات مانند تابش دوره، دمای دوره و غیره را پیکربندی کنید. فرمت خروجی مانند Polysun، رطوبت و غیره را انتخاب کنید. اکنون می‌توانید نتایج را در بخش ” Results and export” مشاهده کنید.

AWIPS CAVE:
AWIPS CAVE یک نرم افزار هواشناسی ویژه برای ویندوز است. این دستگاه توسط سرویس هواشناسی ملی و Raytheon برای مطالعه پارامترهای مختلف هواشناسی توسعه یافته است. می‌توانید داده‌های هواشناسی را برای مکان‌های مختلف در آن تجزیه و تحلیل کنید. البته توجه کنید که این نرم افزار برای افراد متخصص مناسب‌تر است؛ زیرا شامل تعدادی ابزار است که برای درک آنها نیاز به تخصص دارید. از ویژگی‌های این برنامه می‌وان گفت: این برنامه شامل یک منوی Model است که انواع مدل‌های عددی و سایر منابع داده را برای تجزیه و تحلیل ارائه می‌دهد مانند GFS ، HRRR ، NAM ، NAVGEM ، RTMA ، URMA و غیره. این نقشه‌ها، نماها و پیش‌بینی‌های مختلفی را ارائه می‌دهد. نمای پیش فرض CONUS است که می‌توان آن را به نمای دیگر تغییر داد. شما نمودارهای CPC ، نمودارهای سطح ارتفاع VWP ، نمودارهای MDCRS و موارد دیگر را در آن می‌توانید مشاهده کنید. این برنامه شامل ابزارهای زیادی برای اندازه گیری و مطالعه عوامل مختلف مانند مقیاس فاصله، سرعت مسافت، تحمل فاصله، طلوع/ غروب خورشید، سرعت واقعی تخمینی، زمان ورود، برش VR و غیره است. برخی قابلیت‌های مفید مانند Nsharp Editor ، WarnGen Walkthrough ، D2D Perspective ، Volume Browser و غیره را ارائه می‌دهد. این برنامه به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای هواشناسی برای سیستم عامل ویندوز، به شما امکان آن را می‌دهد داده‌های جغرافیایی را از فایل‌های محلی مانند GeoTIFF ، SPI ، LPI و غیره وارد کنید. همچنین ابزارهای ماهواره‌ای و راداری برای انجام تجزیه و تحلیل داده‌های هواشناسی مانند GOES-16 ، GOES-17 ، ایستگاه های NEXRAD ، ایستگاه های TDWR و غیره را ارائه می‌دهد. برای پیش بینی وضعیت آب‌و‌هوا و مطالعات مربوط به اتمسفر، ابزارهای اضافی بیشتری در اختیار دارید مانند ردیاب طوفان، نمودارهای مشتق از صدا، نمودارهای خطر CPC، تجزیه و تحلیل سطح گرمسیری، آب‌و‌هوا، QPF و غیره.

بهترین نرم افزارهای هواشناسی برای سیستم عامل ویندوز
معرفی بهترین نرم افزارهای هواشناسی برای سیستم عامل ویندوز
WRPLOT View
WRPLOT View یکی دیگر از نرم افزارهای هواشناسی رایگان برای ویندوز است. این برنامه هواشناسی این قابلیت را دارد که برای تجزیه و تحلیل فرکانسی و همچنین گل‌بادها و نیز دیگر نمودارهای مربوط به هواشناسی استفاده شده و آنها را ترسیم کند. از جمله ویژگی‌های اصلی WRPLOT View به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای هواشناسی برای سیستم عامل ویندوز، می‌توان گفت: به شما این قابلیت را می‌دهد که مجموعه داده‌های هواشناسی را از یک فایل ذخیره شده محلی وارد کنید. برای این کار، از DAT ، TXT ، CSV ، MET ، SAM ، SFC و سایر فرمت‌های فایل پشتیبانی ‌می‌کند. این برنامه گزینه‌ای برای وارد کردن داده‌های سطحی از یک فایل Excel را فراهم می‌کند. هنگامی که یک مجموعه داده را وارد می‌کنید، اطلاعات مختلفی مانند سرعت متوسط ​​باد، فرکانس باد آرام، در دسترس بودن داده ها و غیره را نمایش می‌دهد. برای مطالعه داده‌های هواشناسی، می‌توانید جهت باد، جهت (دمیدن)، محدوده تاریخی‌، نام ایستگاه و غیره را سفارشی ‌سازی کنید. شما ‌می‌توانید نتایج را در برگه‌های مربوطه که شامل شمارش فرکانس، توزیع فراوانی، نمودار گل‌بادی و نمودارهای توزیع کلاس باد (مساحت، نوار، هیستوگرام، منحنی بهترین تناسب و غیره) است را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید کلاس‌های باد و بخش‌های گل‌بادی را مشاهده، ویرایش و مدیریت کنید. این برنامه به شما امکان آن را می‌دهد تا صفحه طرح گل‌بادی را سفارشی و از آن خروجی بگیرید، گزارش تجزیه و تحلیل را به عنوان یک فایل TXT ذخیره کنید و نمودار فرکانس و نمودارهای ‌گل‌باد را پرینت نمایید.جوان ایرانی (irjavan.com)

MeteoInfo
MeteoInfo یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای هواشناسی رایگان برای ویندوز است. به شما امکان تجسم و تجزیه و تحلیل داده‌های هواشناسی را می‌دهد. همچنین این برنامه هواشناسی برای pc قابلیت را دارد تا به کمک آن داده‌های فضایی را تجزیه و تحلیل کنید. از جمله ویژگی‌های آن به عنوان یک برنامه هواشناسی برای ویندوز باید گفت شما می‌توانید مجموعه داده‌های meteo را در قالب‌های مختلف شامل داده‌های شبکه و ایستگاه‌های GrADS ، NetCDF، داده‌های GRIB، داده‌های HDF5 EOS5 و داده‌های MICAPS پشتیبانی می‌کند. می‌توانید چند نمونه داده برای انجام تجزیه و تحلیل هواشناسی در آن پیدا کنید. به شما امکان آن را می‌دهد تا داده‌های ایستگاه موجود در مجموعه داده وارد شده را مشاهده کنید، مجموعه داده‌های هواشناسی وارد شده را بر روی نمودارها از جمله نمودار یک بعد ترسیم کنید، عملکرد نقشه‌ها مانند موقعیت مکانی، نقشه مرکاتور و غیره را تغییر دهید، شما ابزارهای بیشتری مانند Point Projection ، Join Data ، MICAPS to GrADS و غیره را در آن پیدا می‌کنید. برای استفاده از MeteoInfo به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای هواشناسی، به سادگی یک مجموعه داده پشتیبانی شده را با استفاده از گزینه اختصاصی وارد کنید. پس از آن متغیر، زمان، سطح و نوع رسم را انتخاب کنید و سپس روی دکمه Draw Data کلیک کنید تا آن را روی نقشه تجسم کند. به طور مشابه، می‌توانید بخش یا نمودار یک بعدی را ترسیم کنید. این یک نرم افزار مناسب هواشناسی است که با استفاده از آن می‌توانید مجموعه داده‌های هواشناسی موجود را مطالعه و تحلیل کنید.

WAsP Climate Analyst
WAsP Climate Analyst چهارمین مورد از بهترین نرم افزارهای هواشناسی برای ویندوز است که همانند برنامه قبلی رایگان برای ویندوز عرضه شده است. اساساً برای تجزیه و تحلیل سری‌های زمانی اندازه گیری بادها استفاده می‌شود که آمار مربوط به آب‌و‌هوای باد را ارائه می‌دهد. در مورد نحوه استفاده از این برنامه هواشناسی کامپیوتری می‌توان گفت در مرحله اول، مکان یک سایت را با ارائه مختصات GPS آن اضافه کنید. اکنون، با کلیک راست بر روی سایت، می‌توانید مجموعه داده‌ها را در قالب‌هایی مانند DAT ، CSV ، TXT و غیره وارد کنید. همچنین می‌توانید یک ابزار (به عنوان دستگاه جمع آوری داده) با ارتفاع خاص اضافه کنید. پس از آن، از منوی Results، می‌توانید با استفاده از دکمه مربوطه گزارش مشاهده شده، میانگین آب‌و‌هوای بادی (OMWC) یا مشاهده آب‌و‌هوای شدید – نقاط بیش از آستانه (OEWC – POT) را ایجاد کنید. این نتایج را در اشکال نمودار داده‌های آب‌و‌هوا، جدول داده‌های آب‌و‌هوا، گزارش خروجی آب‌و‌هوا و … نشان می‌دهد. شما می‌توانید نتایج را با wind climate و power and quality مشاهده کنید. این برنامه از بهترین نرم افزارهای هواشناسی، برای محاسبه نتایج OMWC یا OEWC، به شما امکان آن را می‌دهد تا برخی از مشخصات از جمله شمارش بخش‌ها، عرض velocity bin و غیره را ویرایش کنید. اگر مجموعه داده صحیح نباشد، پیام ” cannot be computed ” را در منوی Results نمایش می‌دهد. در حالت کلی، WAsP Climate Analyst یک نرم افزار رایگان خوب برای تجزیه و تحلیل آب‌و‌هوا است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

معرفی بهترین نرم افزارهای هواشناسی برای سیستم عامل ویندوز
بهترین نرم افزارهای هواشناسی برای موبایل
پس از معرفی بهترین نرم افزارهای هواشناسی در سیستم‌ عامل ویندوز، حال بایستی به نرم‌افزارهای این حوزه در سیستم‌عامل اندرویدی و iOS بپردازیم که غالبا توسط شهروندان برای استفاده‌های عمومی و غیرتخصصی به کار گرفته می‌شوند. برای معرفی بهترین نرم افزارهای هواشناسی در این حوزه داریم:

AccuWeather
رابط کاربری جدید آن ممکن است پیچیده باشد، اما AccuWeather به لطف آپدیت‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. ویژگی‌های ارائه شده جامع‌تر هستند؛ زیرا از داده‌های آب‌و‌هوا برای کمک به شما در مدیریت آلرژی، رانندگی ایمن یا افزایش بهره‌وری در فعالیت‌های روزمره و کاری استفاده می‌کند. این برنامه برای پلتفرم‌های اندروید و iOS ساخته شده است.

Carrot Weather
Carrot Weather یک برنامه برای سیستم عامل اندروید و iOS است. این برنامه می‌تواند پیش‌بینی آب‌و‌هوا را برای کاربران مختلف ارائه کند. این برنامه داده‌ها را از Dark Sky می‌گیرد تا پیش‌بینی‌های جاری، ساعتی و 7 روزه را ارائه دهد. اینفوگرافیک و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد و شما می‌توانید با انتخاب آن و کشیدن، اطلاعات هواشناسی دقیق‌تری در دسترس داشته باشید. جالب است بدانید که محتوای آن با طنز همرا هست. این برنامه به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای هواشناسی در اندروید و iOS، دارای هزینه اشتراک است که گران‌ترین هزینه آن شامل اشتراک سالانه 24.99 دلار است. شما می‌توانید با کمک این نرم‌افزار، اعلان‌های باران، برف، رعد و برق و طوفان را دریافت کنید. بسته به نوع اشتراک خدمات مختلفی ارائه می‌شود.

The Weather Channel
یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای هواشناسی موجود برای اندروید و آی‌او‌اس، برنامه آب‌و‌هوایی رایگان The Weather Channel است. این برنماه که با نام TWC شناخته می‌شود، حجم زیادی از داده‌های هواشناسی مانند دما، باد و قابلیت دید را به صورت ساعتی یا روزانه با مدت زمان پیش‌بینی 10 روزه در اختیار شما قرار می‌دهد. نقشه‌های تعاملی می‌توانند آخرین داد‌ه‌های رادار داپلر را برای نشان دادن بارندگی و حوادث آب‌و‌هوایی و هشدارهای شدید آب‌و‌هوا نمایش دهند.

برنامه The Weather Channel، شامل ویژگی‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی برای بارگذاری تصاویر، توییت‌ها‌، فیلم‌ها و عکس‌ها برای کاربران است.

Emergency: Alerts
این برنامه‌ای است که اگر نصب کنید و با نحوه کار آن آشنا شوید، امیدوار خواهید بود که هرگز مجبور به استفاده از آن نباشید. در واقع برنامه Emergency Alerts یکی از بهترین نرم افزارهای هواشناسی است که در هنگام وقوع فاجعه، هشدارهای صلیب سرخ را نمایش می‌دهد. از آنجا که همه چیز را از طوفان و سیل گرفته تا گرمای شدید و طوفان‌های زمستانی در برمی‌گیرد، این برنامه یک برنامه بسیار حساس و کاربردی است. این برنامه دارای هشدارهای قابل تنظیم است و نقشه‌ای با اطلاعات سرپناه در مواقع اضطراری به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از هشدارهای اضطراری برای اطمینان از آمادگی برای طوفان احتمالی با اسکن اطلاعات آمادگی در برابر بلایا که در بخش اورژانس ذخیره شده است، استفاده کنید.

بهترین نرم افزارهای هواشناسی برای موبایل
بهترین برنامه‌ های هواشناسی برای اندروید و iOS
در ادامه لیست بهترین نرم افزارهای هواشناسی می‌توان گفت:

1Weather
یکی از اپلیکیشن‌های بسیار خوب که توانسته است رتبه بالایی را در بین وب‌سایت‌های مختلف و معتبر به خود اختصاص دهد، وان ویدر است که تاکنون بیش از 50 میلیون بار بر روی گوشی کاربران نصب و اجرا شده است. شما می‌توانید علاوه بر مشاهده وضعیت آب‌و‌هوا در این برنامه، از قابلیت‌ها و اطلاعات دیگر مانند رطوبت هوا، احتمال ریزش باران و برف و … را مشاهده کنید. همچنین برای افزایش کارایی این برنامه، ویجت‌ها و اطلاعات اضافی نیز قرار داده شده است که می‌توانید راحت‌تر از اطلاعات این برنامه در گوشی خود استفاده کنید. این برنامه می‌تواند در ساعت هوشمند شما نیز نصب شده و در هنگام پیاده‌روی و فعالیت‌های ورزشی روزانه بسیار کارآمد باشد.

YoWindow
برنامه YoWindow که به علت رابط کاربری جذاب آن می‌تواند و مستحق دریافت عنوان بهترین نرم افزارهای هواشناسی برای اندروید است، از محیط جذابی برای ارائه گزارش‌های هواشناسی برخوردار می‌باشد که کار با آن را تعاملی و دوستانه نشان می‌دهد. شما می‌توانید انگشت خود را روی گوشی بکشید و از وضعیت آب‌و‌هوا در این برنامه آگاه شوید. از دیگر ویژگی‌های این برنامه همچنین می‌توان به سادگی، ارائه ویجت‌هایی که دسترسی به اطلاعات این برنامه را سریع‌تر می‌کند، امتیاز بالا در گوگل پلی و … اشاره نمود.

WeatherBug
اگر وضعیت آب‌و‌هوایی در حال شکل‌گیری در آینده در حال وقع است که باید آن از آن مطلع شوید، برنامه WeatherBug می‌تواند به شما کمک کند. ( این برنامه در Android، به نام WeatherBug Weather نامیده شده است.)

دانلود برنامه ویدرباگ رایگان است، این برنامه نه تنها رادار داپلر را برای آمریکای شمالی ارائه می‌دهد‌، بلکه می‌تواند پیش‌بینی توفان‌، هشدارهای رعد و برق، اطلاعات کیفیت هوا و داده‌های دیگر را در کنار مجموعه معمول اطلاعات آب‌‌و‌هوا ارائه دهد. از آنجا که داده‌ها را از سرویس‌های آب‌و‌هوا، ماهواره‌ها و ایستگاه‌های ردیابی می‌گیرد، WeatherBug می‌تواند شرایط همان لحظه را با پیش‌بینی های فعلی، ساعتی و 10 روزه ارائه دهد.

StormGeo
StormGeo ارائه‌دهنده پیشرو علم داده و هوش آب‌و‌هوا است و پیش‌بینی جهانی 24 ساعته آب‌و‌هوا را به کاربران در سراسر جهان با راه‌حل‌های پیشرفته خدمات ارائه می‌دهد. این شرکت در درجه اول مناسب صنایع نفت و گاز، کشتیرانی، انرژی‌های تجدیدپذیر، هوانوردی و رسانه‌ها است.

AirVisual Air Quality Forecast
در زمان افزایش آلودگی، دانستن کیفیت هوایی که تنفس می‌کنید حتی مهم‌تر از دانستن باران است. شما می‌توانید از برنامه پیش‌بینی کیفیت هوا AirVisual که می‌تواند از بهترین نرم افزارهای هواشناسی به خصوص برای آب‌و‌هواهای آلوده باشد، برای دریافت اطلاعات کامل در مورد کیفیت هوا در هر کجا که هستید و همچنین در سراسر جهان استفاده کنید. این برنامه اطلاعات دقیقی در مورد آلاینده‌ها و شاخص کیفیت هوا برای 10،000 مکان به علاوه در بیش از 100 کشور ارائه می‌کند. شما می‌توانید نقشه‌هایی را برای مشاهده کیفیت هوا انتخاب کنید – یا نقشه دو بعدی با کد رنگی یا نسخه سه بعدی Google Earth. AirVisual را مشاهده کنید. این برنامه در پیش‌بینی‌های 7 روزه کار می کند تا بتوانید از قبل برای فعالیت‌های بیرون از خانه خود برنامه ریزی کنید تا مطمئن شوید در هوای سالم بیرون فعالیت می‌کنید. اگر از مانیتورهای کیفیت هوای iQAir در خانه استفاده کرده‌اید، می‌توانید آنها را با برنامه همگام سازی کنید. این برنامه برای سه سیستم AirVisual: Android ، iOS ارائه شده است.

Weather on the Way
آگاهی از آب‌و‌هوا قبل از شروع سفر، می‌تواند به اندازه انتخاب مسیرهای مناسب بسیار مهم باشد. برنامه Weather on the Way، یک برنامه رایگان برای منحصرا سیستم عامل iOS است. این بنرامه با توجه به اهمیت انتخاب مسیرهای مناسب برای سفر، ویژگی‌های ناوبری را با هشدارهای شدید آب‌و‌هوا ترکیب می‌کند که به شما اطلاع می‌دهد در طول رانندگی از نقطه A به نقطه B انتظار بارش باران، برف یا سایر شرایط بالقوه خطرناک را دارید.

با اینکه این برنامه رایگان است، برنامه با اشتراک Pro (ماهانه 99 سنت یا سالانه 9.99 دلار) ارزشمندتر می‌شود. کاربران حرفه‌ای از ویژگی‌های پیچیده‌تری مانند پیشنهاد مسیرهای جایگزین، دید جاده و اطلاعات گسترده در مورد شرایطی مانند بارش و سرعت باد برخوردار می‌شوند. اگر در آینده سفرهای طولانی مدت دارید، برنامه “آب‌و‌هوا در راه” می‌تواند همراه مفیدی باشد تا مطمئن شوید که با خیال راحت به مقصد می‌رسید.

بهترین برنامه‌ های هواشناسی برای اندروید و iOS
دیگر منابع، برنامه‌ها و وب‌سایت ها برای هواشناسی
در انتها چند مورد از منابع دیگری که می‌توانید به عنوان بهترین نرم افزارهای هواشناسی، بهترین وب‌سایت‌ها و شرکت‌ها در این حوزه را پیدا کنید، می‌توان گفت:

AceInfo Solutions: کمپانی AceInfo با مجموعه گسترده‌ای از نهادهای غیرنظامی و دفاعی فدرال در برخی از مهم‌ترین برنامه‌های مهم کشور آمریکا کار می‌کند. شما می‌توانید سری به وب‌سایت بزنید.
AerisWeather: برنامه AerisWeather به برنامه‌های کاربردی برای مشاغل حساس به آب‌و‌هوا کمک می‌کند و مدیران، توسعه دهندگان و دانشمندان داده را در سراسر جهان را در این راستا ساپورت می‌کند. شرکت‌هایی که از پلتفرم نقشه‌برداری AerisWeather و Weather API استفاده می‌کنند، برنامه‌‌های پیشرفته‌ای ایجاد می‌کنند که هم درآمد جدیدی برای آنها ایجاد خواهد کرد و هم به کسب‌و‌کارها اجازه خواهند یافت تا با خیال راحت و کارآمدتر کار کنند.
Atmograph: برنامه Atmograph یک برنامه نرم‌افزاری ویندوز به نام ModelVis ارائه می‌دهد که داده‌های مدل جو را از مدل‌های مختلف برای تجزیه و تحلیل علمی و تجسم آن‌ها ارائه می‌کند.
Hurricane Mapping: این برنامه یعنی Hurricane Mapping اطلاعات طوفان در زمان حال، طوفان گرمسیری و ردیابی آنها را برای کاربران برنامه‌های نقشه برداری Google Earth و ESRI ArcGIS فراهم می‌کند. مجموعه داده‌های موجود دارای لایه‌های نقشه پیشرفته زیادی برای تجزیه و تحلیل تهدیدهای طوفان می‌باشد و نقشه‌ها را می‌توان به راحتی با استفاده از نماد و برچسب گذاری آماده ارائه کرد. Hurricane Mapping همچنین با نرم‌افزارهای شخص دیگری همچون Visual Command Center و Weather Defender ادغام شده است.
Marta Systems: Marta Systems اشتراک داده‌های آب‌و‌هوا را از طریق مجموعه نرم‌افزار هواشناسی خود ارائه می‌دهد. این مجموعه همچنین یک برنامه وب آب‌و‌هوا مبتنی بر HTML5 و همچنین دسترسی به سایر سرورهای وب را ارائه می‌دهند. همچنین دو نوع ایستگاه زمینی سنجش از دور موجود است که با مجموعه نرم افزاری آنها سازگار است.

معرفی بهترین نرم افزارهای هواشناسی برای ویندوز، اندروید و iOS


نويسنده : dara


آهنگ جدید علی عبدالمالکی به نام «من از خودم بهت دروغ گفتم»

متن آهنگ من از خودم بهت دروغ گفتم علی عبدالمالکی

 

من از خودم بهت دروغ گفتم
شبیه اون که میدیدی نبودم
من اون قد بد نبودم با نگاهت
ولی اونی که فهمیدی نبودم نبودم
تو با من قهری اما پیش من باش
نزار این خونه رو از هم بپاشیم
من این شب خونه رو تقسیم کردم
بزار همسایه همدیگه باشیم
تو با من قهری اما پیش من باش
نزار این خونه رو از هم بپاشیم
من این شب خونه رو تقسیم کردم
بزار همسایه همدیگه باشیم
یه وقتایی هوای جاده دارم
ولی چشمات منو محدود کرده
منه بد پای خونه نشستم
که آتیشت هوامو دود کرده

 

 آهنگ جدید علی عبدالمالکی به نام «من از خودم بهت دروغ گفتم»


نويسنده : dara


خانه ویلایی به متراژ 1500 متر با چشم اندازی زیبا در اطاقور

این ویلای فول امکانات با چشم اندازی زیبا در در اطاقور، یکی از خوش آب و هواترین مناطق شهرستان لنگرود واقع شده است.

ویلای موردنظر به متراژ 250 متر در زمینی به مساحت 1500 متر بنا شده است. نمای ساختمان این ویلا از نوع سنگ می باشد و برای قسمت فضای ورودی آن محوطه سازی جذابی انجام شده است. در قسمت ورودی این ویلا، سالن نشیمن دلباز و زیبایی است و آشپزخانه نیز در رو به روی شما قرار گرفته است. در قسمت انتهایی سالن و در کنار آشپزخانه راهرویی است که سه اتاق خواب به همراه سروس بهداشتی در آن قرار گرفته است. سیستم گرمایشی خانه از نوع پکیج و رادیاتور است. کابینت های آشپزخانه از نوع ام دی اف است و هود و گاز رومیزی نیز نصب شده است. 

سایر امکانات این ویلای فول امکانات شامل موارد زیر است:

سقف کناف و نورپردازی
سرویس ایرانی و فرنگی
پارکینگ و حیاط اختصاصی
کمد دیواری
پکیج و رادیاتور
هود و گاز رومیزی

لطفا برای آگاهی از قیمت به روز با مشاورین ما در ارتباط باشید.

شعار ما آرمانی بیاندیشیم، آرمانی زندگی کنیم.

جزئیات
شناسه ملک: 6369                                                                           مساحت ملک (مترمربع): 250 مترمربع

ابعاد زمین: 1500                                                                               اتاق ها: 3

قیمت کل (تومان): 8 میلیارد تومان                                                         سال ساخت: 1401

وضعیت: برای فروش

https://amlakarman.com/property-location/malat-road-apartment-and-house/

امکانات
اپن آشپزخانه

پکیج و رادیاتور

پوشش کف سرامیکی

داکت اسپلیت

سرویس بهداشتی و حمام ایرانی

سرویس بهداشتی و حمام فرنگی

کمد دیواری

گاز رومیزی

هود


نمای ساختمان
سنگ

https://amlakarman.com/property-location/langroud-apartment-and-house/


نويسنده : dara


آهنگ جدید مازیار فلاحی به نام «نفرین به تو»

متن آهنگ نفرین به تو مازیار فلاحی

 

نفرین به تو که نیستی نفرین به غم که هست♫♬
نفرین به این دلی که از رفتنت شکست♫♬
نفرین به خاطراتی که تویه ذهنمه♫♬
نفرین به خونه ای که بی تو جهنمه♫♬
نفرین به این کاری که با دلم کردی♫♬
من دوستت دارم با اینکه نامردی♫♬
نفرین به این کاری که با دلم کردی♫♬
من دوستت دارم کاشکی که برگردی♫♬
نیستی بخوای ببینی بی تو چی میکشم♫♬
رفتی که از همیشه دیوونه تر بشم♫♬
من موندمو هوایه بارونیه خودم♫♬
هر روز دعوتم به مهمونیه خودم♫♬
من موندمو اتاقی که سردو ساکته♫♬
♫♬من موندمو هوایی که چشم به راهته

آهنگ جدید مازیار فلاحی به نام «نفرین به تو»


نويسنده : dara


بهترین هتل های قشم را بیشتر بشناسید

جزیره قشم یا همان مروارید خلیج فارس با داشتن بازارهای آزاد جذاب، ژئوپارکی بی‌نظیر و جاذبه‌های تاریخی و تفریحی فراوان، یکی از پرمتقاضی‌ترین مقاصد سفر در ایران است. این جزیره زیبا دارای تنها ژئوپارک خاورمیانه بوده که به ثبت یونسکو نیز رسیده است. از طرفی قشم به دلیل دارا بودن جاذبه‌های زیبایی مانند دره ستارگان، بام قشم، چاهکوه، چاه‌های تلا، غار نمکدان، غار خربس، جزایر ناز و درخت انجیر معابد در میان افراد بسیار مشهور است. با توجه به بالا بودن میزان گردشگر در این جزیره، اقامتگاه‌های خوبی در قشم بنا گردیده است؛ اما شاید برایتان جالب باشد بدانید بهترین هتل های قشم کدامند؛ در ادامه به چند مورد از هتل‌ های قشم که بسیار محبوب هستند، اشاره می‌کنیم.جوان ایرانی (irjavan.com)

 

هتل ساحل طلایی قشم
هتل ساحل طلایی از هتل‌ های ۵ ستاره قشم چیزی کم ندارد. این هتل ۴ ستاره در جاده ساحلی جنوبی و جنب زیارتگاه شاه شهید قرار گرفته و در سال ۱۳۸۰ به بهره‌برداری رسیده است. وسعت این هتل بسیار زیاد بوده و اتاق‌های راحتی نیز دارد. در مجموع تعداد اتاق‌های هتل ساحل طلایی قشم به ۵۶ عدد ویلا و سوئیت می‌رسد که از جمله آن‌ها اتاق دو تخته وی‌آی‌پی، اتاق سه تخته وی‌آی‌پی، اتاق چهار تخته وی‌آی‌پی، سوئیت یک خوابه ۵ نفره و سوئیت دوبلکس ۸ نفره است. از امکانات سوئیت دوبلکس ۸ نفره می‌توان به اسپیلت، سیستم تهویه مطبوع، کتری برقی، حوله حمام، یخچال، صندوق امانات، سالن نشیمن در طبقه بالا و اتاق‌خواب در طبقه پایین سوئیت اشاره کرد.

هتل ساحل طلایی دسترسی راحتی به زیارتگاه شاه شهید، جزیره لارک و غار خربس دارد و بدین جهت بیشتر گردشگران این هتل را بهترین هتل قشم می‌دانند. خوشبختانه هتل ساحل طلایی دارای پارکینگ رایگان و اینترنت رایگان در لابی بوده و خدماتی مانند فکس، اتاق چمدان، روم سرویس، لاندری، خشکشویی، خدمات بیدار باش، خدمات اتو، دستگاه واکس کفش و خدمات باربری را ارائه می‌دهد. برای سرگرم کردن کودکان هتل ساحل طلایی پارک بازی مهیا نموده و دارای امکانات تفریحی و ورزشی خوبی مانند غواصی، شاتل، جت اسکی، ساحل اختصاصی، مسیر پیاده روی، آلاچیق ساحلی، فضای سبز، فضا برای نشستن، باغچه، کافی شاپ و رستوران است.

 

هتل آوینا قشم
بنای هتل آوینا در قشم
اگر به رزرو هتل‌ های قشم فکر می‌کنید یکی از بهترین پیشنهادات ما هتل آوینا قشم است. این هتل در میدان ولایت و بلوار باهنر قرار گرفته و یکی از بهترین هتل های قشم به حساب می‌آید. هتل آوینا یک هتل چهار ستاره بوده که در سال ۱۳۹۹ افتتاح گردیده است؛ از همین رو می‌توان آن را یک هتل نوساز قلمداد کرد. خوشبختانه از لحاظ موقعیت مکانی هتل آوینا جای خوبی قرار گرفته و به بازار قدیم قشم، اسکله ذاکری و قلعه پرتغالی‌ها اشراف دارد.

این هتل هفت طبقه دارای ۵۶ واحد اقامتی شیک و تمیز بوده که تمامی امکاناتش مدرن و به‌روز است. از جمله اتاق‌ها و سوئیت‌های هتل آوینا قشم می‌توان به اتاق دو تخته دبل، اتاق سه تخته، سوئیت یک خوابه و سوئیت دو خوابه برای ۴ نفر اشاره نمود. از امکانات ویژه سوئیت‌ها می‌توان اتاق نشیمن، تخت دو نفره راحت و شیک و چشم‌انداز خوب را نام برد؛ همچنین این سوئیت‌ها دارای کتری برقی، پنجره دوجداره، اتو، میز اتو، جالباسی، مینی بار باهزینه، سیستم اطفاء حریق، آب معدنی رایگان، آباژور، تلفن، کارت هوشمند اتاق، کفپوش موکت، میز توالت، میز و صندلی و سیستم سرمایشی مرکزی هستند.

هتل آوینا برای رفاه حال مسافرانش امکانات عمومی خوبی را مهیا ساخته که نمونه آن‌ها صندوق امانات، تاکسی سرویس، کافی شاپ، رستوران، سالن صبحانه خوری، پارکینگ، آسانسور، سالن کنفرانس، اتاق میهمانی و جلسات، ویلچر، رمپ، امکانات برای معلولین و خدماتی همچون روم سرویس، اتاق چمدان، فتوکپی، خدمات راهنمای تور، لاندری، خدمات بیدار باش، خدمات اتو، دستگاه واکس کفش و غیره است. با توجه به این امکانات و خدمات می‌توان گفت هتل آوینا یکی از بهترین هتل های قشم است.

 

هتل هانی قشم
یکی دیگر از هتل‌ های نوساز قشم، هتل هانی است که در سال ۱۳۹۹ به بهره برداری رسیده و به عنوان یک هتل چهار ستاره در میدان شهدا قشم شناخته می‌شود. باید بدانید هتل هانی یکی از بهترین هتل های قشم است. هتل هانی چهار طبقه بوده و ۶۰ باب اتاق و سوئیت را شامل می‌شود؛ از واحدهای اقامتی این هتل می‌توان به اتاق دو تخته دبل، اتاق دو تخته تویین، اتاق سه تخته و سوئیت یک خوابه برای چهار نفر اشاره نمود.

اکثر اتاق‌های هتل‌ هانی قشم امکانات خوبی برای اقامت دارند که نظیر آن‌ها تلویزیون ال‌سی‌دی، دستگاه چای ساز، میز آرایش، اسپیلت، کمد لباس، تلفن، یخچال، حوله حمام، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی در برخی از واحدها است. از امکانات و خدمات هتل‌ هانی نیز می‌توان به اینترنت رایگان در لابی و اتاق‌ها، پارکینگ رایگان غیر مسقف با ظرفیت ۲۰ ماشین، روم سرویس پذیرش ۲۴ ساعته، اتاق چمدان، خدمات راهنمای تور، خدمات ماساژ، سالن کنفرانس، کافی شاپ، رستوران، نمازخانه، آسانسور و تاکسی سرویس اشاره کرد.

 

هتل ارم قشم
نمای بیرونی هتل ارم قشم
در بهار سال ۱۳۹۵ هتلی ۴ ستاره در قشم فعالیتش را آغاز نمود که به هتل ارم معروف است. این هتل زیبا در بلوار آزادگان و مقابل شیلات قرار دارد که سه طبقه دارد و ۷۷۶ واحد اقامتی را در برمی‌گیرد. این هتل با فاصله ۳ کیلومتری از مرکز خرید ستاره قشم قرار دارد. باید بدانید معماری هتل ارم قشم بسیار زیبا و مدرن بوده و اتاق‌ها و سوئیت‌های تمیزی دارد. از جمله این واحدهای اقامتی می‌توان به اتاق دو تخته دبل، اتاق دو تخته تویین، اتاق سه تخته، سوئیت یک خوابه برای دو نفر و اتاق چهار تخته اشاره نمود.

امکانات داخلی هر کدام از این اتاق‌ها شامل تلویزیون ال‌سی‌دی، دمپایی، قفل الکترونیکی درب اتاق، سشوار، میز و صندلی، اسپیلت، مینی بار، حمام، یخچال، دراور، کمد لباس و حوله حمام است. لازم به ذکر است که امکانات عمومی هتل ارم قشم در حد یک اقامت به‌یادماندنی است که نظیر آن پارکینگ، دستگاه خودپرداز، آسانسور، روزنامه، نمازخانه، لابی، تاکسی سرویس شبانه روزی، رستوران، کافی شاپ، خدمات ماساژ، رمپ و خدماتی مانند خدمات اتو، خدمات اینترنتی، فتوکپی، خدمات تهیه بلیط، فکس، لاندری و خشکشویی است. به دلیل امکانات عالی، بیشتر مسافران هتل ارم را جزو بهترین هتل های قشم می‌دانند.

 

هتل آرتا قشم
یکی از بهترین هتل‌ های قشم، هتل آرتا است. این هتل در بلوار شهید بهشتی و میدان امام قلی خان قرار دارد و در سال ۱۳۹۵ آغاز به کار نموده است. هتل آرتا ۴۸ باب اتاق و سوئیت دارد که در طبقات دوم تا پنجم پراکنده شده‌اند. این هتل با فاصله اندکی که به دریا دارد، مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرد؛ همچنین دسترسی آسان آن به سیتی سنتر ۱ و ۲ جزو مزایای اقامت در این هتل ۴ ستاره است. اتاق‌های هتل آرتا شامل اتاق دو تخته برای یک نفر، اتاق دو تخته دبل، اتاق دو تخته تویین، اتاق دو تخته رو به دریا سوئیت یک خوابه برای ۴ نفر است. امکانات داخلی سوئیت‌ها معمولاً بیشتر از اتاق‌ها بوده و نظیر آن‌ها یخچال، تلفن، دمپایی، آشپزخانه بدون امکانات پخت و پز، سشوار، کمد لباس، مینی بار با هزینه، سرویس فرنگی، تلویزیون ال‌سی‌دی، اسپیلت و کارت هوشمند اتاق است.

برای صرف وعده‌های غذایی مانند صبحانه و ناهار لازم نیست از هتل آرتا خارج شوید؛ چراکه این هتل دارای یک رستوران در طبقه اول با ظرفیت ۱۲۰ نفر بوده که انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ را ارائه می‌دهد؛ همچنین هتل آرتا دارای یک کافی شاپ ۲۴ ساعته، خدمات بیدار باش، پارکینگ رایگان و اینترنت رایگان در لابی و اتاق‌ها است. با این امکانات عالی بعید نیست که نام هتل آرتا را بین بهترین هتل های قشم ببینید.

هتل آتامان قشم


یکی از لوکس ترین هتل‌ های قشم هتل آتامان است. این هتل ۴ ستاره در میدان حافظ، بلوار گلستان و دقیقاً پشت سیتی سنتر یک قرار گرفته است. هتل آتامان به نوعی یک هتل نوساز بوده که در سال ۱۳۹۷ افتتاح گردیده است. ناگفته نماند هتل آتامان در لیست بهترین هتل های قشم قرار دارد. این هتل چهار طبقه ۵۸ اتاق و سوئیت تمیز و مجهز دارد. از مزایای هتل آتامان قشم می‌توان به اشراف آن به بازارها و مراکز خرید اشاره نمود که نمونه آن‌ها سیتی سنتر ۱ و سیتی سنتر ۲ است.

همانطور که اشاره کردیم هتل آتامان قشم اتاق‌های راحتی دارد که نظیر آن‌ها اتاق دو تخته، اتاق دو تخته تویین، اتاق سه تخته، اتاق چهار تخته، اتاق ویژه برای سه نفر، سوئیت یک خوابه و دو خوابه است. امکانات عمومی هتل آتامان قشم رضایت‌تان را به دست می‌آورد و برخی از آن‌ها عبارتنداز: رستوران در طبقه همکف با ظرفیت ۵۰ نفر، کافی شاپ با ظرفیت ۲۵ نفر، آسانسور، نمازخانه، تاکسی سرویس شبانه روزی، سالن صبحانه خوری، سالن کنفرانس، بیلیارد، فوتبال دستی، سالن بدنسازی، فضای سبز، پذیرش ۲۴ ساعته، لاندری، خدمات اینترنتی، خدمات تور، آژانس مسافرتی، اتاق چمدان، اینترنت رایگان در لابی و اتاق‌ها و پارکینگ رایگان.

 

هتل ژئوپارک قشم
محوطه هتل ژئوپارک قشم
اگر به دنبال بهترین هتل‌ های قشم هستید، حتماً نام هتل ژئوپارک را در لیست خود اضافه کنید. این هتل در سال ۱۳۹۴ تاسیس گردیده و در بلوار خلیج فارس قرار دارد. هتل ژئوپارک قشم سه ستاره بوده و ۳۰ واحد اقامتی را شامل می‌شود. دسترسی آسان هتل ژئوپارک قشم به ساحل دریا و اسکله ذاکری این اقامتگاه را به یکی از محبوب‌ترین هتل‌ های قشم تبدیل نموده است. با رزرو هتل ژئوپارک در نزدیکی قلعه پرتغالی‌ها و بازار قدیم قشم خواهید بود و می‌توانید یک روز هیجان‌انگیز را پشت سر بگذارید. هتل ژئوپارک اتاق‌های خوبی برای یک اقامت خاطره‌انگیز دارد که نمونه آن‌ها اتاق دو تخته تویین، دو تخته دبل، سه تخته، سوئیت یک خوابه برای سه نفر و اتاق چهار تخته است.

اگر می‌خواهید چشم‌انداز خوبی به دریا داشته باشید باید اتاق‌های رو به آب‌های خلیج فارس را انتخاب کنید و هنگام انتخاب اتاق به این نکته توجه داشته باشید که همه اتاق‌ها رو به دریا نیستند؛ از امکانات داخلی هر کدام از اتاق‌های هتل ژئوپارک قشم می‌توان به تلویزیون ال‌سی‌دی، یخچال، اسپیلت، تلفن، حمام، مبلمان، سرویس فرنگی، دستگاه چای ساز، حوله حمام، کمد لباس، میز و صندلی اشاره نمود. ناگفته نماند که هتل ژئوپارک قشم دارای رستورانی در طبقه همکف با ظرفیت ۸۰ نفر است. علاوه بر موارد گفته شده این هتل دارای پارکینگ رایگان با ظرفیت ۵۰ خودرو، اینترنت رایگان در لابی و اتاق‌ها و امکاناتی نظیر فروشگاه سوغاتی، آسانسور، لابی و تاکسی سرویس شبانه روزی است.

 

هتل سینگو قشم
در ۲۰ کیلومتری قشم و نزدیکی درگهان، هتلی بنا گردیده که به هتل سینگو شهرت دارد. این هتل سه ستاره ساختمانی شیک داشته و در سال ۱۳۹۳ افتتاح گردیده است. هتل سینگو در قلب مراکز تجاری و خرید درگهان قرار دارد. این هتل ۵۰ باب اتاق و سوئیت مجهز دارد که نظیر آن‌ها تلویزیون، یخچال، میز و صندلی، مینی بار با هزینه، سرویس ایرانی، تلفن، سرویس فرنگی، مبلمان، سشوار، صندلی و کمد لباس است. متاسفانه هتل سینگو پارکینگ ندارد؛ اما دارای اینترنت رایگان در لابی و اتاق‌ها و خدماتی همچون روم سرویس، اتاق چمدان، کافی شاپ، رستوران، فست فودی، فروشگاه و غرفه، آسانسور و نمازخانه است. در این میان باید اشاره داشته باشیم که پرسنل هتل همگی مسلط به زبان عربی و انگلیسی هستند.

 

هتل بوتیک فولتون قشم
به جرات می‌توان گفت یکی از لوکس ترین هتل‌ های قشم هتل بوتیک فولتون است. این هتل در میدان استقلال و بزرگراه خلیج فارس واقع شده و امکاناتش بسیار شیک و خاص است. باید بدانید هتل بوتیک فولتون برای اولین بار در دی ماه سال ۱۳۹۴ افتتاح گردید و ۲۲ واحد اقامتی داشته و ساختمان هتل آن فاقد آسانسور است. آپارتمان‌های هتل بوتیک فولتون ۱۰ دقیقه از ساختمان اصلی فاصله داشته و فاصله کوتاهی تا ساحل دریا دارند. ازجمله واحدهای اقامتی این هتل می‌توان اتاق دو تخته دبل، اتاق دو تخته تویین، سوئیت یک خوابه برای ۴ نفر، آپارتمان دو خوابه برای چهار نفر، ویلای وی آی پی ۴ خوابه برای هشت نفر و ویلای وی آی پی ۷ خوابه برای ۱۴ نفر را نام برد.

اگر می‌خواهید موارد بیشتری از بهترین هتل ها در جزیره قشم را بشناسید می‌توانید ادامه این مطلب را در مقاله “معرفی بهترین هتل های قشم” از وبسایت ایران هتل آنلاین مطالعه فرمایید.

 

بهترین هتل های قشم را بیشتر بشناسید


نويسنده : dara