خبری

آهنگ جدید احسان دریادل به نام «حواسمو پرت میکنم وقتی بهت فکر میکنم»

متن آهنگ حواسمو پرت میکنم وقتی بهت فکر میکنم احسان دریادل

راهمو کج میکنم رو به تو تا اخم کنی من بشم فدات بشم فدات!♫! حواسمو پرت میکنم وقتی بهت فکر میکنم نگیره هوات نگیره هوات!♫! ستاره هارو میچینم تک تکشونو میکنم نذر چشات نذر چشات!♫! وای اگه بهم نرسیم بی تو دلم میگیره دق میکنه برات دق میکنه برات!♫! دوس داشتنو میدونی دل منو میشکونی بهتر از هرکسیم ولی تو قدر نمیدونی!♫! بسپار دلتو دست من همه دردات مال منه همه غم هات مال من روزای خوب پای من!♫!

https://musicdel.ir/single-tracks/168246/


نويسنده : dara


خرید ماشین در قبرس


افرادی که می خواهند به قبرس نقل مکان کنند یا برای مدت طولانی در این جزیره بمانند اغلب از خود می پرسند که چگونه در قبرس ماشین بخرند؟ خرید خودرو در قبرس بسیار آسان است اما اگر تصمیم به انجام آن دارید باید نکات مهمی را در نظر بگیرید. این نکات به شما کمک می کند تا بهترین معامله را با حداکثر ایمنی داشته باشید و از خودروی مورد علاقه خود نهایت استفاده را ببرید.

بازار خودرو در قبرس

صنعت خودروسازی قبرس یکی از کوچک‌ترین صنعت‌های اتحادیه اروپا است. این صنعت در 20 سال گذشته تحت تاثیر بحران های مختلف اقتصادی قرار گرفته است، اما در سال های اخیر رو به رشد بوده است. تولید خودرو در قبرس وجود ندارد، بنابراین خودروها باید از کشورهای دیگر وارد شوند. خودروهای زیادی در قبرس از بریتانیای کبیر و ژاپن وارد می شوند. تویوتا، بی ام و، مرسدس بنز، مزدا، هیوندای و کیا خودروهای محبوب قبرس هستند.

نمایندگی های خودرو در قبرس برای رفع تمام نیازهای شما وجود دارد. شما می توانید ماشین اسپرت رویایی، ماشین SUV، ماشین کوپه، ماشین سانروف، ون و بسیاری موارد دیگر را در وضعیت سالم یا دست دوم اما با قیمت های مقرون به صرفه پیدا کنید.

اگر قصد خرید خودروی جدید را دارید، می توانید خودرو را از نمایندگی مجاز برند مورد علاقه خود خریداری کنید. اما اگر می خواهید یک ماشین دست دوم بخرید، باید آن را مستقیماً از یک فروشنده خصوصی خریداری کنید.

خرید و فروش خودرو در قبرس

هنگام خرید خودرو در قبرس یورومای باید به نمایندگی های خودرو یا افرادی که قصد فروش خودروی خود را دارند مراجعه کنید. به طور کلی در سایت های زیر می توانید بسیاری از آگهی های فروش خودرو را بیابید:

icars.com.cy

com

autotradercy.com

autopark.com.cy

autocymarket.com

خالص

دات کام

تمامی مراحل خرید خودرو توسط آژانس انجام می شود. ناگفته نماند که اتباع خارجی حق خرید خودرو در قبرس را به عنوان مالک خود دارند. اگر شهروند خارج از اتحادیه اروپا هستید، می توانید پس از اخذ مجوز اقامت در قبرس، ویزای "F" یا پاسپورت با چند مهر، خودرو بخرید.

هنگام خرید خودرو باید وضعیت داخل و خارج خودرو را به دقت بررسی کنید. همچنین باید در نظر بگیرید که در درجه اول از ماشین خود کجا استفاده می کنید. وسیله نقلیه مناسب برای رانندگی در شهر ممکن است برای رانندگی در کوهستان یا خارج از جاده مناسب نباشد.

قبرسی ها ترجیح می دهند ماشین های دست دوم بخرند، بنابراین بازار ماشین های دست دوم در قبرس تقاضای زیادی دارد. بازار محلی قبرس طیف گسترده ای از خودروهای مدل های مختلف را ارائه می دهد. اگر خودروی دست دوم با پلاک قدیمی خریداری می کنید، طبق قانون باید آن را معامله کنید.

با این حال، بسیاری از مالکان شماره گواهینامه خود را تغییر نمی دهند زیرا پلیس این خودروها را جریمه یا مجازات نمی کند. اگر می خواهید شماره خود را در قبرس تغییر دهید، باید با یکی از خدمات مجاز حریم خصوصی تماس بگیرید و 20 یورو برای تغییر شماره خود در عرض چند ساعت بپردازید.

قوانین خرید و فروش خودرو در قبرس

اگر در حال خرید یا فروش خودرو در قبرس هستید، باید یک سند انتقال مالکیت برای خرید یا فروش آن به مالک جدید ترتیب دهید. برای انتقال خودرو به مالک جدید، اولین قدم این است که مالک جدید باید بیمه خودرو را به نام خود انجام دهد. پس از دریافت خط‌مشی، مالک جدید جلد 9 را دریافت خواهد کرد.

برای حمل وسیله نقلیه پر کردن فرم TOM 9 الزامی است. فرم تکمیل شده باید شخصاً یا توسط نماینده «دپارتمان حمل و نقل» یا «مرکز اجتماع» پذیرفته شود. باید مدارکی مانند ثبت نام وسیله نقلیه و گواهی بیمه مالک معتبر همراه خود داشته باشید. نماینده گواهی 8.54 یورو برای تأیید امضای فروشنده و خریدار می پردازد.

اما اگر هر دو طرف با مدارک شناسایی حضور داشته باشند، می توان آن را در اداره حمل و نقل جاده ای یا مرکز خدمات کشوری توسط یکی از افسران آنها تایید کرد. بسیاری از شرکت ها همه کارها را برای شما انجام خواهند داد.

قبل از رانندگی وسیله نقلیه، وسیله نقلیه باید بیمه شود. لازم به ذکر است که هزینه بیمه خودرو در قبرس نسبت به سایر کشورهای اروپایی نسبتاً پایین است. یکی از دلایل این امر نرخ پایین سرقت خودرو است. هزینه بیمه خودرو در قبرس به ارزش خودرو و نوع تجربه رانندگی بستگی دارد.

قوانین صدور گواهینامه در قبرس

به طور رسمی، اگر می خواهید در قبرس خودرو بخرید و در این کشور رانندگی کنید، این حق را دارید که گواهینامه خود را با گواهینامه محلی قبرس ظرف شش ماه تعویض کنید. برای انجام این کار، باید به وزارت حمل و نقل بروید، گواهینامه فعلی خود را نشان دهید و نامه ای دریافت کنید که گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی را تأیید کند.

نامه باید از قبل برای ترجمه و تایید به سفارت قبرس ارسال شود. در صورت نداشتن مجوز از پلیس راهنمایی و رانندگی می توانید آن را از طریق سفارت سفارش دهید. با این حال، این روند حدود 3 ماه طول می کشد و در قبرس معمولا چندین ماه طول می کشد تا مجوزها را مبادله کنند.

مسیرهای رانندگی در قبرس

قوانین راهنمایی و رانندگی در قبرس به طور کلی مانند قوانین خرید خودرو در انگلستان (بریتانیا) است.

در قبرس، ترافیک در سمت چپ حرکت می کند.

بیشتر علائم راهنمایی و رانندگی به دلیل انطباق با استانداردهای اتحادیه اروپا قابل تشخیص خواهند بود.

علائم محدودیت سرعت بر حسب کیلومتر در ساعت نشان داده شده است.

تفسیر به یونانی و انگلیسی و برخی به ترکی است.

همه سرنشینان خودرو باید از کمربند ایمنی استفاده کنند.

استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی ممنوع است.

کودکان زیر پنج سال نمی توانند روی صندلی جلو بنشینند. کودکان پنج سال و بزرگتر اگر به درستی ایمن شوند می توانند در صندلی جلو سوار شوند.

شما نمی توانید در ماشینی با سرنشین 16 ساله یا کمتر سیگار بکشید.

استفاده از بوق ماشین محدود است. از ساعت 10 صبح تا 6 بعدازظهر نباید تماس بگیرید و تماس در محوطه بیمارستان ممنوع است.

استفاده از کلاه ایمنی برای تمامی موتورسیکلت ها اجباری است.

موتورسیکلت ها باید دارای چراغ های روشنایی در روز باشند.

حداکثر سرعت مجاز جاده ها 100 کیلومتر در ساعت و حداقل سرعت مجاز 65 کیلومتر در ساعت است.

محدودیت رانندگی در حالت نوشیدنی بسیار کمتر از بریتانیا است.

ماشین های معروف قبرس

هنگام انتخاب خودرو، مهم است که برخی از جنبه های بازار خودرو محلی را در نظر بگیرید. خرید خودرویی که در قبرس محبوبیت خاصی ندارد، منطقی نیست. از آنجایی که فروشندگان خودرو قطعات یدکی را عمده فروشی نمی کنند، در صورت انتخاب مدل های خاصی، ممکن است در آینده برای تعمیر خودرو خود دچار مشکل شوید.

زیرا ممکن است ماه ها طول بکشد تا قطعات لازم منتظر بمانید. از برندهای لوکس محبوب در بازار قبرس می توان به مرسدس بنز، بی ام و و لندرور اشاره کرد. در خودروهای اقتصادی می توان به تویوتا، اوپل، فولکس واگن و سایر مدل های اروپایی و ژاپنی اشاره کرد.

یافتن ون در بازار قبرس معمول است و محبوبیت آنها به دلیل تخفیف 50 درصدی مالیات جاده و 100 درصدی عوارض گمرکی است. به عنوان یک قاعده، خودروهای قبرسی از ژاپن و بریتانیا می آیند، جایی که عوارض واردات بسیار بالا است. همانطور که در بالا ذکر شد، خودروهای داخلی در این جزیره تولید نمی شوند.


نويسنده : dara